úterý 24. ledna 2017

Patchworková deka jednodušeji...

Po delší době jsem se vrhla na deku. Premiéru jsem měla s materiálem minky a musím říci, že mě mile překvapil. Netřepí se, neklouzá a hlavně hezky vypadá. :)
Miluji Patchworkové deky, ale bohužel není tolik volného času a klidu, kolik si tato krásná práce vyžaduje. Proto je potřeba si to trochu zjednodušit. Sepsala jsem krátce postup práce a třeba někomu poslouží jako inspirace.




Látky jsem kupovala zde:

  • MINKY - látka je od de-park, na stránkách naleznete spoustu krásy a těžko se odchází s prázdnou
  • VATELÍN - obchod Vesna
  • ŠEDÁ PATCHWORKOVÁ LÁTKA - kupovaný v Aromis obchodě ve Staré Pace, mají stránky zde
  • ŠEDÁ LÁTKA (na oblemování) - také z Aromisu


Pomůcky:
  • látky a vatelín 
  • patchworková podložka, pravítko, řezák (není nutné, ale práce je o to jednodušší)
  • špendlíky
  • nůžky
  • nit

Všechny tři materiály jsem ustřihla na rozměr 80x80 cm a přišpendlila k sobě, aby látky neklouzaly.


Začala jsem prošívat kostky uprostřed a postupně obšívala okolo, abych zamezila pohnutí - zkrabacení látky.


Ach jo, ta matika nikdy nebyla moje silná stránka. Přebytky jsem pomocí pravítka a řezáku srovnala.


Nařezala jsem lem široký 10 cm, který jsem přehnula a šila podle tohoto návodu.
Asistentka to už nevydržela a přidala packy k dílu.




A konečné dílo dopadlo takto. Do příště trochu lépe zvládnout lem deky a bude to hned o něco lepší. Snad i tak udělá radost tomu, komu je určená :)





Pro inspiraci ještě jedna deka, kterou jsem dělala již před několika lety. Vlastně to byla moje první. Je vůbec možné, že byla Emilka takhle malá...


2 komentáře:

  1. Ta je nádherná ...úplně závidím. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Vám děkuji, snad se bude líbit, mám ji jako dárek.

      Vymazat

Moc děkuji za Vaši návštěvu a těším se na Vás příště..Janča